Intamplare si experienta

Dintr-un anumit punct de vedere COVID-19 ne-a catapultat in viitor. In 2020, cresterea globala a vanzarilor in comertul electronic a crescut cat in trei ani anteriori numai in primele trei luni de mandat cu sedere la domiciliu.  Previziunile privind ponderea vanzarilor cu amanuntul, in online, pentru 2023 se pare ca au fost atinse in acest an. Asta o spune Google. Schimbarile uriase in comportamentul consumatorilor au zguduit multe companii care lucrau in sisteme si procese invechite.

Pe aceasta piata dinamica, gestionarea comertului online nu mai este un lucru simplu. Este asemenea zborului cu parapanta la lasatul serii.  Privelistea este minunata dar te vei bucura de ea numai cand atingi solul. La fel ca modul in care „strategia digitala” s-a mutat de la experientele timide de acum 10 ani la a reprezenta tot ceea ce facem astazi. Comertul tinde sa devina acum o competenta de baza pentru toate companiile. Acceleratia digitala necesara pentru a naviga in aceste vremuri imprevizibile, pentru a profita de noi oportunitati si pentru a fi pregatiti pentru ceea ce urmeaza este dificil de stapanit. Dificil nu inseamna imposibil. O evaluare a maturitatii comertului poate ajuta in special la stabilirea unui tablou de bord potrivit, cu obiective comune si masurare consecventa. Pana la urma este vorba despre 
controlul unui zbor spre o zona cu efecte pozitive asupra afacerilor online. Poate nu exista experienta necesara in a gestiona o asemenea acceleratie a comertului online dar oportunitatea trebuie exploatata atat in favoarea clientilor cat si a furnizorilor. Pana la urma cresterea s-a datorat cererii lansate de consumatorul final. El trebuie sa fie cel care sa simta ca online-ul este calea cea mai avantajoasa. Serviciul si scoala nu vin cu cele mai pozitive efecte prin NET. Comertul nu are voie sa greseasca pe aceasta cale.  Adevaratul beneficiu al e-comerce se realizeaza atunci cand se transforma intr-o bucla care ruleaza constant. Nu exista inceput sau sfarsit, ci doar un impuls continuu pentru a imbunatati experienta consumatorului si a optimiza vanzarile. Companiile nu mai au luxul de a planifica revolutia comertului electronic; este la un nivel de exceptie si creste impulsul despre care vorbeam. Adaptarea la schimbarea comportamentelor consumatorilor si transformarea firmelor in a servi aceasta schimbare poate parea complicata dar, acesta este drumul. Clientii analizeaza ofertele, compara rapid si decid imediat. Au capatat experienta in actiunile rapide. S-au schimbat si ei. Prin urmare, poate ar fi bine, sa gandim ca „experienta nu e ceea ce i se intampla unui om, ci ceea ce face acel om cu ce i se intampla.” — Aldous Huxley

Comentarii

Postări populare