Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Mesaje pentru ... noi


Asteptari, dorinte, tinte de atins toate sunt motorul multor actiuni din politica si marketing. Toate astea sunt juste daca au un tel pozitiv in ceea ce priveste omul. Din pacate, multe actiuni nu reusesc sa indeplineasca asteptarile de baza ale oamenilor. Acest lucru i-a determinat sa devina, uneori, sceptici in ceea ce-i priveste pe autorii actiunilor. Increderea este un termen care intra in acest joc. Pentru a castiga increderea oamenilor, competitorii ar trebui sa se concentreze pe depasirea asteptarilor, mai degraba decat pe simpla indeplinire a cerintelor. Politica si marketing-ul urmaresc pestele cel mare, fiecare din noi avand libertatea sa interpreteze notiunea. Daca din punct de vedere marketing comportamentul pe plaiurile mioritice respecta standardele impuse de teorie, in politica noastra ideea
de standard este depasita. Este prea critica afirmatia? Ambele domenii lanseaza mesaje pentru noi cei care ... speram. Acestea ar trebui sa fie semnificative, memorabile si usor de gestionat. Cum sa fie semnificative? In mintea consumatorilor, asteptarile pentru marketing sunt mari. In general, oamenii doresc experiente care se fie valoroase pentru ei ca indivizi. Oamenii gasesc reclame valoroase atunci cand sunt adaptate intereselor lor, duc la economii de timp sau la economii de costuri si le sunt aduse la momentul potrivit. Cu cat oamenii sunt mai aproape de o achizitie, cu atat sunt mai probabil sa considere reclame personalizate semnificative si sa experimenteze emotii pozitive dupa ce le-au vazut. Politica noastra transmite astfel de mesaje numai in campaniile electorale. Astazi, data la care scriu aceste randuri, te rog sa gandesti cat din mesajele politice au semnificatie pentru interesul tau si cat pentru lupta surda intre partide. Cum sa fie memorabile? Pentru ca marketingul sa fie considerat responsabil, oamenii trebuie sa-si aminteasca schimbul de informatii cu marcile. Vor dori sa-si aminteasca sa-l impartaseasca activ si voluntar si nu vor sa primeasca apeluri, mesaje text sau e-mailuri din senin. Informarea neasteptata este un factor care contribuie la
neincrederea in marketingul digital. 
Transparenta este cruciala pentru a crea incredere. Oamenii prefera sa cumpere de la companii care sunt clare, deschise si sincere cu privire la datele personale pe care le colecteaza.  Firmele responsabile pot raspunde acestor cerinte asigurandu-se ca utilizeaza un limbaj non-tehnic, furnizeaza informatii in contextul potrivit si evita politici de confidentialitate indelungate. Iata ca am folosit termeni de care conducatorii nostrii au uitat: incredere, transparenta, responsabilitate. Stam astazi si asistam la jocuri politice care se desfasoara spre interesul strict al partidelor. Noi, cei multi, nu contam in acest ... balamuc. Mesajul lor nu are legatura cu sintagma memorabil. Cum sa fie usor de gestionat? Oamenii se simt confortabil cand au un sentiment de control. Pentru unii, acest lucru creeaza dorinta de a-si adapta in continuare experientele de marketing pentru a se potrivi mai bine nevoilor lor, deschizand oportunitati suplimentare pentru firme si de a construi relatii de lunga durata care sa ofere valoare ambelor parti. Suntem intr-o perioada de ascensiune puternica a pandemiei. Conducatorii ar trebui sa gestioneze mesaje prin care sa creeze o stare de speranta, de control. Mesajele lor sunt haotice si au darul de a dezbina. Pai nu a avut dreptate Corneliu Vadim Tudor cand a spus ca : "Politica e arta de a sta la panda."

Comentarii

Postări populare