Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Probleme sau oportunitati?


Istoria vanzarii cu amanuntul este un lunga si plina de schimbari de adaptare la diversele stadii ale societatii umane. Anul 2013 va ramane in istore drept anul in care retailul omnicanal a devenit un subiect fierbinte in industria bunurilor de larg consum. Toti marii retaileri au in prezent o strategie multicanal si dezvolta, sub o forma sau alta, solutii pentru ceea ce se contureaza tot mai clar ca fiind retailul viitorului. Producatorii si furnizorii de servicii au dificila misiune de intelege cum functioneaza
regulile acestui joc si, la modul ideal, sa aiba si idei despre cum sa fie parte integranta din aceasta miscare. Exista cateva teme comune pe care le implica retailul omnicanal:
un portofoliu de canale diverse de retail (hypermarket, magazine de proximitate, online);
o suprapunere intre tranzactiile comerciale si cele personale, ca urmare a interactivitatii in social media dintre retailer si cumparator;
capacitatea cumparatorilor de a migra liber intre canale, dar fara a schimba brandul de retail;
uniformizarea preturilor, gamelor si standardelor la nivelul tuturor canalelor;
• o cantitate de informatii fara precedent disponibila atat retailerilor, cat si cumparatorilor.
Pandemia COVID-19 a provocat intreruperea comertului cu amanuntul in doar cateva luni. Pentru consumatori, aceasta criza a facut necesitatea mai importanta decat alegerea, ducand la
comportamente de cumparaturi digitale si asteptari care sunt mai sofisticate ca niciodata. Comerciantii cu amanuntul ar trebui sa se astepte ca aceste comportamente nou dezvoltate sa ramana. Deocamdata ideea de a trai cu virusul este mai puternica decat aceea de a-l vedea distrus. Cand lumea s-a schimbat peste noapte, comerciantii cu amanuntul care detineau deja in strategia  lor politica omnicanal au avut un avans. Pe masura ce comerciantii cu amanuntul se reconstruiesc, dezvoltarea unei asemenea abordari ar trebui sa fie un obiectiv cheie. Beneficiile pe termen lung vor merita efortul implicat de logistica. In curand, serviciile pe care le consideram candva placute vor deveni indispensabile. Livrarea in aceeasi zi devine rapid o asteptare, iar clikcurile pentru alegerea produselor vor deveni un serviciu esential pentru a satisface cererea consumatorilor.De cand comertul cu amanuntul - si lumea in general - a fost intoarsa pe dos, este important sa fie respectata puterea publicului si a datelor. Drumul care urmeaza este incert, dar nu este de netrecut. Pastrand experienta cumparatorilor in prim plan si accelerand inovatia in fiecare parte a afacerilor de comert, marcile inteligente pot prospera chiar si in cele mai imprevizibile perioade. Ideea este aceea de a "cauta mereu cai pentru a transforma problemele in oportunitati." - Lao Tse

Comentarii

Postări populare