Mereu cauti o cale spre succes


Prin site web si aplicatii de mobil oferi experiente  utilizatorilor. Fidelizarea lor este un tel pentru toti cei care ofera pe NET. O experienta excelenta este esentiala pentru transformarea utilizatorilor in clienti.  Pe masura ce increderea lor de zi cu zi creste, la fel vor creste si asteptarile lor. In cele din urma utilizatorii se asteapta la noi experiente personalizate care le faciliteaza descoperirea produselor si gasirea a ceea ce au nevoie. Navigarea facila in aplicatia pentru mobil si site-ul web trebuie sa conduca utilizatorii catre informatii relevante privind activitatea afacerii, produse si/sau serviciile oferite.
Actualizarea site-lui  trebuie sa fie mereu in atentia ofertantilor. Voi scoate in evidenta trei principii care ajuta eficient in cele enumerate mai sus. Primul este cultura pentru testare. Majoritatea companiilor se straduiesc sa aduca utilizatorul pe primul plan. Parghia prin care se poate realiza acest lucru este testarea utilizabilitatii uneltelor puse la dispozitie pe NET.  Nimic nu este mai umilitor - sau mai convingator - decat suferinta unui utilizator care se lupta sa foloseasca un produs software. Un exemplu negativ sunt site-urile multor institutii guvernamentale romanesti, greu de utilizat si cu meniuri total lipsite de intuitie. Gasirea  informatiilor nu trebuie sa fie complicata. Cu cat utilizatorii  se folosesc mai mult de dispozitive mobile, cu atat este mai important sa testati continuu modul in care interactioneaza cu aplicatia, astfel incat sa puteti identifica si aborda orice punct de vedere. Al doilea principiu este cel al utilizarii noutatilor in domeniu. Un exemplu concret, pentru un site, poate fi inlocuirea meniului clasic, "stil hamburger" cu o bara de navigare din partea inferioara curata, care permite utilizatorilor sa vada principalele parti ale aplicatiei si sa sara cu usurinta de la cautarea detaliilor produsului la editarea cosului de cumparaturi, fara a-si pierde ideea. De fapt, testarea utilizabilitatii unei asemenea idei a confirmat faptul ca utilizatorii evita in mod constant unele dintre cele mai bune functii ale aplicatiei, in cazul folosirii unui meniu clasic ce a fost extins in timp cu o multime de functii. Modificarile bazate pe noutati de conceptie sunt  bune pentru utilizatori si pentru
afacere. Acestea aduc imbunatatiri imediate in implicarea aplicatiei, satisfactia si perceptia vitezei, ceea ce duce la cresterea conversiilor si a veniturilor. Al treilea principiu este cel al colaborarii in echipa la constructia site-ului web sau a aplicatiei pentru mobil. Implicarea compartimentor firmei in procesul de proiectare din prima zi va asigura reflectarea corecta a imaginii afacerii pe NET. Deciziile referitoare la aspectul site-lui web sau a aplicatiei pentru mobil vor fi luate cu toti colegii si toata lumea va fi incurajata sa depuna idei pentru testare. Va fi interesant ca in timpul reproiectarii aplicatiei, echipa sa foloseasca o serie de grupuri de lucru saptamanale care vor include manageri de produse si dezvoltatori pentru a crea si perfectiona concepte. Aceste grupuri de lucru vor fi esentiale pentru reimaginarea experientei aplicatiei, deoarece ne vor ajuta sa validam, in ore in loc de zile, care dintre ideile de proiectare a imbunatatit experienta si care ar trebui sa fie pastrate. Cand criza COVID-19 a lovit, ne-am indreptat spre neasteptat. Dar ne vom bucura sa descoperim ca utilizatorii de toate tipurile vor deschide aplicatia zilnic pentru a vedea ce este nou si fierbinte. Ecranul actualizat se dovedeste a fi un portal perfect atat pentru utilizatorii fideli, cat si pentru noii veniti. Folosirea celor trei principii ne vor ghida reproiectarea. Distantarea sociala larga si blocarea nu ne vor perturba relatia cu utilizatorii. Pana la urma nu trebuie sa uiti ca "Drumul catre succes e mereu “drum in lucru”!".

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Legenda si actualitate

Vineri este ... zi de post

Fitilul de lampa