Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Teoria valorii

Valoare umana si valoarea unei afaceri sunt doi termeni pe care ii utilizam des in viata de zi cu zi. Sa nu spun ca noi, cei normali, ne dorim ca cele doua elemente sa mearga mana in mana. Aceasta apropiere furnizeaza o parghie de sustinere in perioada critica pe care o parcurgem. De ce valorile umane sunt la fel de importante ca valorile de afaceri? Incerc in cele ce urmeaza sa conturez cateva idei in acest sens. Marketerii si agentiile de publicitate trebuie sa tina cont de umanitate atunci
cand creeaza servicii si mesaje. Pandemia COVID-19 si protestele recente ce au la baza nedreptati rasiale ne vor schimba pentru totdeauna constiinta colectiva si modul in care interactionam intre noi. De asemenea, industria publicitara nu va mai fi niciodata aceeasi. Si acesta este un lucru foarte bun. Acum trebuie sa ne intrebam: ce a facut o campanie pentru oameni, pentru umanitate? La urmarirea parametrilor de afaceri pentru campaniile publicitare se va adauga un alt set de valori ce este la fel de important: valorile umane. Pe langa ce a facut o campanie pentru rezultate financiare, trebuie sa ne intrebam: ce a facut pentru oameni, pentru umanitate? De ani buni, companiile s-au aplecat asupra „marketingului cauzelor”. Acum vor avea responsabilitati sociale corporative, ca o modalitate de a-si dezvolta imaginea. Companiile trebuie sa evolueze pentru a-si integra oamenii si eforturile in miezul designului lor de marketing si servicii. 2019 Edelman Trust Barometer, studiu la nivel mondial, a constatat ca 53% dintre consumatori sunt de acord ca fiecare brand are responsabilitatea de a se implica in cel putin o problema sociala care nu are un impact direct asupra activitatii sale. Dar 56% spun ca prea multe marci folosesc probleme de societate ca un plan de marketing. Aceasta era o 
stare inainte de anul 2020. Cand focarul de coronavirus a inceput sa distruga performanta afacerilor din intreaga lume, lideri puternici si-au dezvoltat modelele de afaceri pentru a aborda securitatea si securitatea umana. Serviciul fara contact, consultarea virtuala si livrarea la distanta au devenit imperative de afaceri. Chiar si intr-o lume post-COVID-19, frica si probabilitatea unor viitoare focare vor ramane. Abordarea sanatatii si securitatii individuale va fi un element principal in marketingul oricarei companii care doreste sa prospere. Oamenii nu numai ca doresc, ci si cer raspunsuri umane de la marci. Valorile de afaceri se vor intersecta cu valorile umane. Dar, desigur, este dificila masurarea valorilor umane. Cu ajutorul valorilor de afaceri, analizam in mod traditional veniturile din vânzari, rata de click si conversia vanzarilor. Masurile umane sunt mai greu de definit si masurat. Ce ar trebui sa tina seama de aceste valori umane? Oamenii vor ca produsele si serviciile sa le reflecte propriile nevoi. Marketingul va reflecta realitatea lumii. Asigurarea valorilor umane este la fel de importanta ca si asigurarea valorilor de afaceri. Pentru a fi un brand recunoscut va fi o conditie sa posede  un angajament pe termen lung pentru echitate si valoare umana. Si toate astea pentru ca „Omul se descopera pe el insusi cand se masoara cu obstacolul.” — Antoine de Saint-Exupery

Comentarii

Postări populare