Promisiuni si amenintari

2020 este un an diferit de oricare altul. Pandemia a perturbat viata si rutina de zi cu zi. Schimbarile economice cuprind aproape toate ramurile de activitate. Incertitudine cu privire la ceea ce urmeaza apasa din ce in ce mai tare. Toti calatorim pe un teritoriu cu adevarat neexplorat. In afaceri provocarea principala s-a schimbat. Acum decizia cu privire la investitiile si pasii necesari pentru ca afacerea ta sa fie pregatita cu masuri pentru produsul, canalul sau strategia consumatorului este 

esentiala. In schimb, ideea traditionala a ceea ce inseamna sa fii pregatit pentru viitor a devenit depasita, in doar cateva luni. In ultimele 8 luni, au aparut transformari care nu puteau fi prevazute in nici o strategie. Perturbarile profunde si incertitudinile solicita firmelor adaptari rapide si cu multe elemente de neprevazut. Tinta este un veche: cum sa satisfaca cel mai bine cererea consumatorilor, chiar daca aceasta fluctueaza. Astazi, companiile trebuie sa culeaga mai multe date si semnale ale consumatorilor. Obligatoriu informatiile vor fi folosite pentru a atinge un standard mai ridicat si pentru a face activitatea mai responsabila ca oricand. Aici un exemplu elocvent de actiune este cel al unor companii aeriene. Nu au intrerupt activitatea ci si-au adaptat graficul de curse, efectuate in regim de securitate a sanatatii, pentru 
acele destinatii unde sunt cereri importante de pasageri.  Cand pandemia a transformat industria divertismentului, strategiile traditionale de distributie nu s-au mai aplicat. Teatrele si cinematografele trebuie sa isi schimbe in mod esential activitatea. Spectacolele in aer liber si cele in stil drive-in vor avea o cale larga de raspandire. Restaurantele vor actiona in sensul cresterii nivelului de calitate al preparatelor, acestea fiind atractia de prim ordin. Petrecerile si socializarile trec pe locul secund sau sunt chiar interzise. Satisfacerea cererii dinamice a consumatorilor este o incercare ce poate asigura calea spre succes. Atunci cand milioane de consumatori au accelerat trecerea de la tranzactii offline la tranzactii online, firmele s-au confruntat cu o nevoie urgenta de a-si extinde parteneriatele digitale si de retail pentru a dezvolta o prezenta si o oferta online convingatoare. Instrumentele si tehnologiile actuale sunt cele mai potrivite pentru a ajuta companiile sa se pregateasca pentru ceea ce urmeaza. Pentru ca astazi este posibil sa facem mai mult decat sa satisfacem nevoile explicite dezvaluite de calatoria consumatorului. Acum puteti satisface cererea consumatorilor in timp real, la scara si in moduri pe care oamenii le gasesc atractive. Si aceasta este o reteta pentru a va dezvolta afacerea. Acum nimic nu este simplu si mereu te intrebi: „oare cand s-a transformat viitorul dintr-o promisiune intr-o amenintare?” — Chuck Palahniuk

Comentarii

Postări populare