Publicarea de anunturi pe NET este vazuta, in general, ca o activitate cu efecte strict comerciale. Voi incerca sa argumentez un punct de vedere conform caruia marketingul digital are obligatia de a furniza elemente relevante din punct de vedere cultural. In ultimii ani, companiile au pus un accent tot mai mare pe diversitate si incluziune. De mult timp, aceste strategii multiculturale sunt esentiale pentru crearea de locuri de munca care sa aduca si profitabilitate dar si un echilibru in randul angajatilor.
COVID-19 a aparut cu o multitudine de implicatii noi sau accentuari ale unor elemente mai vechi. Intrucat firmele s-au grabit sa-si ghideze marketingul pentru a oferi sfaturi de lucru la distanta si noi modalitati de a sustine viata acasa, multi au observat - sau pur si simplu nu au stiut - ca pandemia a prezentat o realitate foarte diferita pentru diferitele comunitati de persoane. Un astfel de exemplu il reprezinta persoanele din comunitati care activeaza in locuri de munca esentiale, ce nu au privilegiul de a lucra de acasa. De asemenea, comunitatile sunt afectate in mod disproportionat de boala in sine. Care este cheia ce deschide calea spre o activitate eficienta si mai ales corecta din punctul de vedere al diferitelor grupari de oameni? Brandurile care nu angajeaza aceste audiente raman in urma - si mai rau, pot perpetua inegalitatile.
Publicitatea online trebuie sa se asigure ca se adreseaza tuturor consumatorilor. Pandemia nu trebuie sa fie un factor care limiteaza posibilitatile unor grupuri de a profita de avantajele anunturilor de marketig. Brandurile trebuie sa faca schimbari relevante cultural. Oamenii sunt mai susceptibili sa ia in considerare sau chiar sa achizitioneze un produs dupa ce au vazut un anunt despre care cred ca este divers sau incluziv. Ca in orice schimbare strategica, angajarea catre marketingul multicultural necesita responsabilitate din partea tuturor celor care atrag strategia, de la oamenii care o planifica pana la cei care o executa, o masoara si asa mai departe. Esenta ideii este atingerea unor audiente diverse. Investitia in publicitate relevanta din punct de vedere cultural trebuie sa fie un angajament continuu pentru marketing. Aspectul comercial al publicitatii va fi mereu sustinut de nivelul cultural diversificat. Un pas final si necesar in angajarea catre marketingul multicultural necesita concentrarea pe modul in care se adreseaza pentru toate categoriile de public. De exemplu, se poate maximiza rezultatul daca persoanele prezentate in videoclipuri sunt o reflectare precisa a tuturor comunitatilor. Daca anul acesta ne-a invatat ceva, este ca realitatea noastra actuala va continua sa evolueze si, asa cum se intampla, prioritatile noastre se vor schimba inevitabil. Va ramane neschimbata ideea conform careia "cultura este moneda de schimb cea mai importanta a unei civilizatii." - Mihai Ionescu
Comentarii
Trimiteți un comentariu