Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Si totusi, se poate...


In vara am scris cateva randuri despre ignoranta. Eram tare suparat pentru ceea ce vazusem ca s-a intamplat cu gravura de la intrarea in supermarket-ul de pe strada Avram Iancu din Brasov. Daca atunci mi-ar fi spus cineva ca desenul va fi reparat nu as fi crezut. Si minunea s-a intamplat. Chiar
daca actiunea de remediere pare un lucru normal eu am toata admiratia pentru asta. De cum am vazut imaginea reparata m-am si gandit sa scriu aceste randuri. Apoi, a mai fost si turul doi al alegerilor prezindentiale si rezultatul lor consfinteste o schimbare de macaz in calea noastra comuna.  Or fi semne ca vantul schimbarii incepe sa bata si la noi? Ciudat am ajuns: tot rau, tot rau... si vrem mereu schimbare, schimbare... Rezolvarea problemelor prin incercari a fost mereu o solutie. Cert este ca lucrurile se schimbau in spatiul Mioritic, incet dar se schimbau. Din pacate a fost o perioada de vreo doi ani in care ne-au ajutat unii sa ne amintim de vremuri, pe care le-am crezut, uitate. Acum este imperios necesar ca sa se gaseasca cheia magica a macazului schimbarii. Calea trebuie sa urce intr-o panta mai abrupta in care sa recuperam cei doi ani. Revenind la ideea principala a acestui
blog imi amintesc de randurile pe care le-am scris despre Black Friday. Comerciantii cu amanuntul se confrunta cu presiuni puternice pentru a creste cifra de afaceri, iar derularea promotiilor este o modalitate de a creste vanzarile de top. Drept urmare, majoritatea comerciantilor cu amanuntul rulează mii de promotii pe an, chiar daca asta duce la reducerea profiturilor. Concurenta din mediul de vanzare cu amanuntul incurajeaza vanzatorii doar sa mentina volumul promotiilor. Mai mult, promotiile online devin tot mai raspandite si cresc complexitatea segmentului de piata. Multi comercianti uita de potentialul ofertelor personalizate care vizeaza cumparatorii individuali. Ei continua cu promotii masive pe baza istoricului portofoliului de produse. Intr-un mediu atat de provocator, comerciantii cu amanuntul trebuie sa ia măsuri sistematice pentru a imbunatati performanta promotiilor lor. Schimbarea ce trebuie urmarita consta in amplificarea amanuntelor ce fixeaza elementele de baza: reducerea numarului de promotii care dilueaza marjele si cresterea procentul de promotii care adauga valoare. Si la comercianti se aplica regula conform careia „Nu poti spera sa construiesti o lume mai buna fara a perfectiona pe fiecare om in parte.” — Marie Curie

Comentarii

Postări populare