Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Atentie ... chiar de la inceput!


Se pare ca postarea anterioara nu a fost de bun augur. Am scris despre stirile proaste si iata ca una, poate cea mai proasta, si-a facut loc pe ecrane: razboi in Ucraina. Nu pot sa inteleg cum in anul 2022, in Europa, poate exista un conflict armat. Cum sa accept ideea ca mor oameni, ucrainieni si rusi, sub tirul armelor? Rusii sunt superiori in agresiunea armata dar se pare ca sunt incetiniti de rezistenta unui popor care nu accepta  sa fie supus. Pe de alta parte iese in evidenta solidaritatea celor care au impus restrictii economice asupra Rusiei. Pe aceasta tema agresorul va suferi repercursiuni dure ce se vor evidentia odata cu trecerea timpului. Rusia a blocat Facebook pentru a impiedica raspindirea stirilor despre razboi. Imediat reteaua sociala
a intrerupt capabilitatile de difuzare a reclamelor in acel teritoriu. La fel a facut si Google, cu efecte mult mai abrazive avand in vedere ca el detine si YouTube si Twitter. Intreaga lume se raliaza in jurul Ucrainei si simte ca nu este important sa spuna ceva ci este important sa faca ceva. The Ad Council, o organizatie nonprofit cunoscuta pentru campaniile sale de serviciu public cu Smokey Bear si McGruff the Crime Dog , a inceput  sa desfasoare o campanie online si pe panouri publicitare, indemnand telespectatorii sa doneze Fondului de Criza din Ucraina. Site-ul britanic de comparare a preturilor, Compare the Market, a eliminat reclamele care prezentau populara sa mascota de 13 ani, un suricat animat portretizat ca un oligarh rus pe nume Aleksandr Orlov. O agentie de publicitate digitala a incercat sa atraga profesionistii din publicitate pentru a participa la „cel mai important brief vreodata”, cu scopul de a opri un potential razboi mondial. Prin proiectul Prevent WW3 , ISD Group a solicitat campanii de marketing care sa stranga bani pentru refugiatii ucraineni, sa incurajeze fortele de mentinere a pacii sa protejeze Ucraina, sa informeze rusii
despre razboi si sa convinga companiile sa paraseasca Rusia. Nu exista numai empatia cu Ucraina odata cu atacul armat al Rusiei. Conflictul poate duce la cresterea ametitoare a preturilor la energie, combustibili si alimente si ar putea afecta economiilor multor state. Multitudinea de stiri cu cladiri rezidentiale fumegande si copii ingrijiti in adaposturi antiaeriene a facut sa reapara temerile pentru companii cu privire la modul in care publicitatea online va fi perceputa alaturi de stirile legate de evenimente tragice. Acelasi fenomen s-a manifestat in timpul pandemiei de COVID. De teama acestui scenariu, unele firme au inceput sa isi blocheze reclamele ce ar putea sa apara langa stiri despre criza din Ucraina. S-a facut acest lucru chiar daca editorii de publicitate au avut veniturile influentate in mod negativ. Omenirea a invatat din istorie sa nu mai fie indiferenta la tipul de evenimente ca cel din Ucraina. In 1939 marile state ale Europei au ignorat, pentru inceput, actiunile agresive ala Germaniei naziste. Asa s-a ajuns la ocuparea Frantei. Actiunea de agresiune a Rusiei a fost taxata inca de la inceput pentru ca "omenirea trebuie sa puna capat razboiului, altfel razboiul va pune capat omenirii." - John F. Kennedy





Comentarii

Postări populare