Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

In armonie cu... natura!


Am trecut, in Poiana Brasov, pe langa intrarea unui santier de constructii. La intrare este o inscriptie ce atentioneaza ca se construieste un obiectiv in armonie cu natura. Dincolo de imprejmuirea organizarii de santier, erau urmele defrisarii unei suprafete apreciabile de padure in locul careia s-a excavat o buna portiune de deal. Personal cred ca cei care au scris "armonie cu natura" au urmarit o idee de marketing dar au reusit sa-l faca pe cititor sa zambeasca ironic. Da, noi citim, noi zambim, dar stim ca noi pierdem. Se parcurg pasi siguri pentru ca statiunea Poiana Brasov sa se modeleze spre o asemanare cu litoralul
romanesc. Poiana Brasov a fost un brand atat pentru iarna cat si pentru vara. Din pacate atmosfera calda si primitoare a unei statiuni de munte s-a pierdut. S-a pierdut brand-ul Poiana Brasov. Cele mai valoroase marci din lume au supravietuit datorita capacitatii lor de a face schimbari subtile atunci cand lucrurile nu mai functioneaza. Nu trebuie sa existe teama de a adapta brandul la vremurile in schimbare. Modificările trebuie facute uniform pe toate platformele pentru a evita crearea confuziei în randul clientilor. Daca ai rabdare intra pe site-ul statiunii si vezi ca ceea ce am spus mai sus face parte din alta lume. Hotelierii nu au considerat necesar sa mentina viu aceest brand. Interese subtile, pe care nu le inteleg, duc Poiana Brasov departe de ideea de brand turistic si il apropie de ideeea de boom imobiliar. Au inceput sa apara reclame privind vanzarea de apartamente premium in Poiana Brasov iar investitiile in domeniul schiabil au disparut. Daca o marca uita de menirea ei, de tintele de la care s-a 
lansat, aceasta devine din ce in ce mai fragila. Oare acesta este interesul unor decidenti ce momentan ocupa locuri de conducere in zona noastra? Este al doilea an in care cozile la transportul pe cablu au depasit orice imaginatie si tot al doilea an in care nu putem identifica investitii in domeniul schiabil. Cand vad aparatul telefonic din cabina Kantzel imi aduc aminte imediat ca aceasta instalatie de transport pe cablu a depasit varsta de 50 de ani. Cresterea de pret de 22%, pe care o suportam in acest sezon, nu este acoperita, nici macar in parte, de calitatea serviciilor. Toate lucrurile negative legate de schiul alpin au sanse sa fie aduse in pozitiv intr-o zi. Poate ca vom mai vedea un concurs de coborare pe partia Lupului asa cum am apucat sa vad cu multi ani in urma. Ceea ce vom pierde definitiv este aspectul pe care locul numit odata Poiana Soarelui il pierde. Fotografia de mai sus este din Courchevel - Franta. Este doar un model estetic al unei statiuni de munte. Cine da autorizatii de constructie in Poiana Brasov? Oare nu are acces la internet sa vada fotografii ca cea de mai sus? Se pare ca foamea de profit a conducatorilor, vremelnic instaurati politic, dicteaza in fata bunului simt. Din pacate, la noi,  se mentine in actualitate afirmatia conform careia „acolo unde domina interesul, celelalte pasiuni amutesc.” — Ugo Foscolo.

Comentarii

Postări populare