Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Increde-te in viitor


Schimbari rapide, decizii fara o justificare coerenta, situatii complicate si cu toate acestea fiecare ne adaptam vremurilor si speram. Pe plaiurile Mioritice avem parte de o stare specifica, asa cum numai aici se poate intampla: conducatori care ignora starea natiei si se zbat pentru interese mici de partid. Asa cum am mai facut si alta data ii ignoram si ne vedem de ale noastre spunand printre dinti: sa va ia "seful cazanelor de smoala."  Dupa cel mai "gras" sezon de sarbatori pentru cumparaturile digitale in 2020, peisajul comertului cu amanuntul continua sa se schimbe. COVID-19 a cauzat provocari logistice, ducand la posibilitatea aparitiei intarzierilor de livrare si raritatea unor produse. Potentiala crestere a cererii si entuziasmul oamenilor de a-si petrece sarbatorile cu prietenii si familia in acest an  
duc la reale motive de optimism. Comertul digital creste si in 2021. Deocamdata marile retele de retail, care s-au folosit in acest an de sintagma Black Friday, au reusit sa adune, la noi, un numar record de reclamatii. De ce? Astfel de derapaje le ignoram ca si pe cele ale politicienilor. Pana la urma si pe unii si pe altii ii putem contra cu o buna, corecta si rapida informare.  Surse de informatii exista si doar trebuie accesate. Anul trecut preocuparile legate de sanatate si siguranta i-au fortat pe multi retaileri sa ofere optiuni de click si colectare, cum ar fi BOPIS si BOPAC. Acesti termeni noi  au aparut odata cu restrictiile impuse de pandemie si definesc politici noi de vanzare spre cresterea confortului pentru client. BOPIS (Buy Online, Pickup In-Store) sau cumparare online, ridicare în magazin este o metoda ce are deja aplicabilitate. Se intalneste din ce in ce mai des in magazinele noastre. BOPAC (Buy Online Pickup at Curbside) sau cumparare on line, ridicare la bord este un termen mai nou si o politica mai putin aplicata la noi. Eu nu am intalnit-o inca dar asta nu inseamna ca nu exista. BOPAC, in
forma sa actuala, ar putea fi nou pentru multi retaileri, dar este nou si pentru multi clienti. Comunicatiile trebuie sa joace un rol esential in acest caz asigurand clientului informatii corecte inainte de sosirea la locul de cumparare: fereastra de timp in care poate veni, la ce se pot astepta, exact unde ar trebui sa mearga. Ce este necesar ca politica de livrare sa functioneze impecabil? Un sistem distribuit de gestionare a comenzilor este rampa de lansare pentru BOPAC. Comenzile online sunt directionate catre magazine pentru onorare si ridicare la bord. Inventarul in timp real ajuta clientii sa nu plaseze comenzi online pentru articole care s-au epuizat. Sistemele software trebuie sa functioneze in tandem: comenzi si inventar. In magazin trebuie sa fie personal suficient care: culege produse, le ambaleaza, opereaza in stocuri si comunica cu clientii. Daca astea sunt facute corect in parcarea magazinului clientii sunt serviti cu promptitudine. Vizibilitatea inventarului in timp real este o conditie esentiala. Logistica trebuie sa fie clara si convenabila. Instructiuni de ridicare clare, timpi cat mai scurti de asteptare, informatii rapid de obtinut sunt elemente care asigura succesul procedurii. Comunicarea pe e-mail si SMS sunt optiunile de preferat. Se formeaza automat cozi de mesaje, care, daca nu sunt prea lungi, vor fluidiza informatiile. Un loc dedicat, usor de gasit, cu semnalizare clara este o alta necesitate. Un cod QR sau un numar scurt pe un semn sunt ideale pentru a initia ridicarea propriu-zisa. BOPAC s-a nascut din nevoia de confort si viteza. Ce spui? Vom vedea, curand, astea si la noi? Sunt sigur ca  raspunsul este pozitiv deoarece oriunde "comertul este arta de a scoate bani din buzunarul cuiva fara a recurge la violenta." - definiţie de Max Amsterdam



 


Comentarii

Postări populare