Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Intrebare, mereu de actualitate...


Marketingul si promovarea sunt la fel de vechi ca si capitalismul in sine. De la bun început, am avut oameni in piete care strigau tare pentru a-si promova obiectele sau afise lipite pe pereti pentru a anunta despre noi produse. Astazi, avem in mainile clientilor dispozitivele pentru internet. Toate sunt
conectate la reteaua globala si sunt gata sa extraga informatii. Asa ca a devenit destul de clar pentru afacerea moderna, din secolul XXI, sa dedice o parte din bugetul de marketing eforturilor digitale. La urma urmei, trebuie sa mergi unde sunt clientii. Sa ignori peisajul online inseamna sa renunti la o audienta  extrem de valoroasa pentru afacerea ta. Potrivit statisticilor asupra viitorului digital, 95% dintre firmele de comert si-au marit bugetul de marketing digital in ultimii ani, iar 9 din 10 marketeri se asteapta ca bugetul lor sa continue sa creasca si in 2020. Deci, cat de mult este suficient? Alocarea echilibrata a bugetului pentru marketing digital 
presupune construirea unui plan de actiune ce are impact asupra viitorului afacerii. Unul dintre cei mai critici pasi initiali in stabilirea unui buget de marketing digital este identificarea unui obiectiv sau a unor obiective clare, concrete. Nu cred ca iti este favorabila o abordare „arunca totul catre perete si vezi ce lipici iti trebuie” deoarece asta va consuma timp si bani. Un rezultat unic poate insemna un obiectiv principal cu obiective secundare si tertiare. In orice caz, insa, trebuie sa sti ce incerci sa obtii. Cauti sa stimulezi constientizarea marcii? Creezi mai multe loialitatii de brand? Te intereseaza doar cresterea veniturilor sau a numarului de clienti? Un alt pas pe care trebuie sa il faci atunci cand vine vorba de marketing digital este sa vezi ce a functionat si ce nu. Daca ai avut deja o experienta in domeniul marketingului digital, atunci analizeaza cu atentie rezultatele. Unde ai avut succes si de ce? Ce eforturi nu au functionat pentru? Stii de ce nu au funcționat pentru tine, mai ales daca acestea au fost tehnici care functioneaza pentru alte afaceri? Stiind ce a functionat si ce nu, de ce a avut succes sau esec, descoperi piese vitale ale puzzle-ului de marketing digital de care vei avea nevoie daca doresti sa echilibrezi efortul financiar. După ce ai un obiectiv si o idee despre ce a functionat si ce nu, poti incepe sa descompui bugetul pe baza prioritatilor si a succesului. Ideea cheie aici este „succes”, acolo unde nu costa. De exemplu, este posibil ca media sociala sa nu te coste nimic la inceput, deoarece nu exista cheltuieli pentru a crea un cont de social media sau a crea postari pe acesta. Nu uita insa ca „Un plan bun astazi e mai util decat un plan perfect maine.” — George S. Patton

Comentarii

Postări populare