Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Alegerea cautarilor valoroase


    In postarea anterioara am scris despre dimensionarea resurselor alocate campaniilor de promovare. Sa nu uitam ca, ori de cate ori dai un click pe un anunt ce se afiseaza pe ecran in urma cautarilor folosind motorul Google, cineva va achita o suma, asa numitul cost per click. Este costul suportat de proprietarul site-ului pentru ca tu i-ai facut o favoare: sa il vizitezi. Daca esti interesat de
continutul site-ului atunci suma a fost cheltuita cu folos, daca nu... ghinion. Banii au fost consumati fara rost. Sunt multe metode prin care se urmareste eficienta cheltuielilor. Astazi scriu despre termenii de cautare. Motorul de cautare pune la dispozitia celor care fac promovare online multe statistici folositoare pentru a obtine eficienta sporita in utilizarea resurselor. Una din aceste statistici este formata din termenii folositi in cautarile utilizatorilor pentru care se afiseaza anunturile legate de site-ul care face promovare. Ai auzit de plaja de sticla? O plaja cu sticla marina in loc de nisip. Spectaculos nu? Ce faci daca ajungi acolo? Cauti imediat bucatele de sticla, sablate de nisip, pe culorile tale preferate. Cand gasesti "bucata ce intruneste asteptarile tale" o ridici. Cam asa cauti si pe NET. Cand gasesti ceva care se potriveste cu asteptarile tale dai click si accesezi
site-ul. Poate fi o informatie interesanta pe site dar, daca nu te determina sa reactionezi nu este bine nici pentru tine nici pentru proprietarul site-ului. El a platit costul click-ului si tu ai pierdut timp pentru ca ai parcurs o cale ce nu iti este folositoare. Ai ridicat de pe plaja o bucata de sticla, frumoasa dar care nu se potriveste cu optiunile tale. Renunti la ea si cauti alta. Cealalta varianta este aceea in care ai gasit ceva cu adevarat interesant. Ceva ce se potriveste cu optiunile tale, cu modelele de referinta pe care le-ai ales. Odata ajuns pe site vei declansa  o actiune semnificativa: completezi un formular, alegi un produs, comanzi un produs, instalezi o aplicatie pe telefonul mobil. Asta inseamna reusita si pentru tine si pentru proprietarul site-ului. Ai ajuns acolo unde iti doreai, ai ridicat bucata de sticla ce are semnificatie pentru tine. Este ca si cum ai
tine in palma un vis. In tehnica promovarii online se poate bloca afisarea anunturilor pentru acei termeni de cautare care, statistic, nu aduc utilizatori care sa fie valorosi pentru site. Simplu: nu tin in mana modele de bucatele de sticla ce nu sunt interesante. Este un citat clsic: "ceea ce cauti, te cauta" (Rumi) si cred ca se potriveste foarte bine astazi in era comunicatiilor computerizate.

Comentarii

Postări populare