Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Nou, nou, ... nou!

Noul nu este ceva dat ci este ceva inventat, creat. Capacitatea de a genera idei inovatoare nu este doar o funcție a minții, ci și o funcție a unor comportamente cheie care îți optimizează creierul pentru descoperire. Hai să le analizăm mai în amănunt. Primul ar fi asocierea, stabilirea de conexiuni între întrebări, probleme sau idei din domenii care nu au legătură sau aparent nu au legătură. Urmează elementul de start: întrebarea. Formularea de întrebări care provoacă gândirea să pună bazele noului. Acesta începe să crească, să se ridice și este necesară observarea. Astfel se analizează, se examinează comportamentul clienților, furnizorilor, concurenților (a tuturor celor afectați de elementul creat) pentru a identifica noi moduri de a face lucrurile. "Noul" trebuie verificat. Se verifică într-o rețea. Poate fi una socială unde se întâlnesc oameni cu idei și perspective diferite sau una conjuncturală unde situații
diverse sunt în jurul elementului nou creat. Experimentarea este comportamentul ce duce la construirea de experiențe interactive și provocarea de răspunsuri pentru a vedea ce perspective apar în validarea "Noului". Comportamentele mai sus amintite, nu sunt noi, ele sunt menite să creeze "noul". Altfel spus este o modalitate tradițională de a fi creativ. Odată ajuns în acest punct al creativității nu pot să nu scot în evidență două căi pe care se avansează. Una este cea pozitivă, benefică pentru oameni, societate, mediu, etc. Alta este cea care aduce avantaje tendențioase unor  indivizi și o consider calea negativă. Tot scenariul, analizat mai sus, este intens folosit de politicienii de pe meleagurile mioritice pentru a-și asigura fondul necesar de votanți. Am amintit doar de aspect și nu pierd timpul cu această cale. Mergând pe calea pozitivă, creativitatea este legată de noi, este ceea ce căutăm, cum ne conectăm și cum progresăm. Nu îmi pot imagina că va fi altceva decât dominant în viitorul nostru. Un element, ce ar trebui să fie creativ și care ne invadează prin media și rețelele sociale
este clipul publicitar sau simpla reclamă.  Punctul de plecare pentru munca creativă a fost întotdeauna ideea din spatele poveștii pe care o spui pentru campania sau jocul pe care îl creezi. Ideea care se va integra cu adevărat în mintea oamenilor și se va conecta cu inimile lor. Întrebarea este dacă, prin reclamă, poți sau nu să ajungi la oameni într-un mod în care să se simtă bine sau care să rezoneze cu ei. Toți cunoaștem reclama cu Moș Crăciun care conduce 10 mașini Dacia la o anumită farmacie. Toți suntem impresionați de avalanșa de reclame de promovare a jocurilor de noroc. Sunt reclame ce se difuzează foarte des și prin asta vor să ajungă la audiență. Frecvența de difuzare nu poate crea calitate. Revin la calea pozitivă. Niciun consumator nu spune: „Abia aștept următorul anunț!”. Creativitatea, pe cale pozitivă, este caracterizată de experimentare, de câștigul  de valoare din punct de vedere al consumatorului. Acesta trebuie să simtă că marca, prin mesaje sau experiență, îi îmbogățește cumva viața, în orice mod posibil. Aici poți să vezi care sunt cele mai bune reclame românești. Și la final morala: "creativitatea nu înseamnă să găsești un lucru, ci să faci ceva din el după ce l-ai găsit." - definiție de James Russell Lowell


Comentarii

Postări populare