Fitilul de lampa

In antetul paginii de Facebook Clienti din Net este o idee despre un felinar ce poate lumina calea. Amintesc despre acest subiect pentru ca in peregrinarea prin eticheta internetului am ajuns la stirea falsa sau in termen englez: fake news. NET-ul are caracteristica de a propaga foarte puternic o idee lansata de cineva, ramanand la arbitrajul autorului sau al celui care retransmite, evaluarea veridicitatii. Pentru ca subiectul de baza al blogului este marketingul digital, hai sa gandim ce inseamna o apreciere, pentru un magazin online, preluata de toti utilizatorii lui. Pozitiva sau negativa  ea se va propaga cu o viteza naucitoare si va afecta corespunzator subiectul. Existenta unui leac impotriva Covid19 ar putea suna destul de impresionant, dar va cauza doar suparare dacă este o farsa. Poti fi 
extrem de util in NET daca nu partajezi stiri false. Tot ce trebuie sa faci este sa  analizezi si sa intelegi cat mai bine unde este adevarul. Cate monede sunt in imaginea alaturata? Cu un minim de atentie ai sa vezi realitatea. Uneori este simplu sa te asiguri ca nu retransmiti un mesaj eronat. Alteori este necesar sa  citesti, sa cauti pe Google si apoi sa decizi inainte de a da "share". Nu uita ca primele aplicatii cu statut de virus s-au transmis prin mail-uri in lant. Deci nu fi naiv. Transmite prietenilor doar acele mesaje in care ai incredere. Asa nu vei face parte din... lantul slabiciunilor. Suntem intr-o perioada de criza pentru intreaga omenire. Motivul acestei crize este un adevarat izvor de stiri. Unele clare, verificabile, utile dar pe langa ele exista si o multitudine de idei care mai de care mai nastrusnice care
se bucura de actiunea share a multor utilizatori de NET. Tensiunile au fost intotdeauna un teren de reproducere al operatiunilor de informare. Pandemia Covid19 a oferit unor astfel de actori malitiosi un context gata de a provoca perturbari si de a cauta profit sau de a profita de indivizi vulnerabili. Pe masura ce lumea se lupta cu  pandemie, autoritatile sunt nevoite sa se confrunte cu o avalansa de dezinformare / stiri false despre virus pe platformele digitale. Organizatia Mondiala a Sanatatii ( OMS ) a adaugat o sectiune „mitbusters” la paginile sale de consiliere online pentru coronavirus. Dezamorseaza o serie uluitoare de mituri, inclusiv afirmatiile potrivit carora consumul de băuturi alcoolice, expunerea la temperaturi ridicate sau vremea calda, poate ucide virusul. Unii au valorificat pandemia, pentru a raspandi dezinformarea in scopul avansarii propriilor interese. Acestea includ scopuri politice, auto-promovare si atragerea atentiei ca parte a unui model de afaceri. Cei care fac acest lucru, profita de emotii, temeri, prejudecati si ignoranta reusind uneori sa  aduca incertitudine intr-o realitate complexă, provocatoare si schimbatoare. Nu toata lumea responsabila de raspandirea fake news face acest lucru in mod rau intentionat. Oameni bine intentionati dar slab informati, retransmit continut dubios. Oricare ar fi motivele, rezultatul este acelasi. Indiferent de intentie, efectul partajarii falsurilor este dezinformarea si desconsiderarea publicului, cu efect deosebit de periculos. Surse de informare se gasesc, din plin, pe NET si nu uita niciodata ca "stirea falsa este fitil, ce se vrea de lampa". -  N. Petrescu-Redi

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Legenda si actualitate

Vineri este ... zi de post